Zon, zee en octopuscroquettes - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van StefanieLaura Spain - WaarBenJij.nu Zon, zee en octopuscroquettes - Reisverslag uit Mykonos, Griekenland van StefanieLaura Spain - WaarBenJij.nu

Zon, zee en octopuscroquettes

Blijf op de hoogte en volg StefanieLaura

10 Augustus 2012 | Griekenland, Mykonos

Lieve allemaal,

We zitten hier op mykonos in het allermooiste internetcafe dat we ooit gezien hebben, met uitzicht op de haven en een tamme pelikaan :o het beest scharrelt hier wat rond en jaagt ons de stuipen op het lijf. Ondertussen flitsen de japanners vaker op hem dan op de haven zelf :)

De avond dat we ons vorige verslag schreven, werd een mooie :) Details zullen we jullie besparen. De ochtend na deze mooie avond hebben we enigszins brakjes ons boeltje weer gepakt om de reis voort te zetten. Gelukkig hadden ze op de camping bagagekluizen zodat we zonder al te veel rugpijn nog even rustig konden lunchen :) Toen we uiteindelijk met rugzakken en harrie in de haven arriveerden bleek dat de boot een uur vertraging had (er is hier 1 budgetverantwoorde maatschappij die er, laten we het subtiel zeggen, geen handige planning op na houdt). De meneer van het havencafe herkende ons van aankomst en wenkte ons meteen de schaduw in: 'ja de boot komt pas over een uur en nu gaan die idioten daar al die tijd in de zon staan wachten, maar komen jullie maar even op mijn terras zitten, lijkt me beter'.. leek ons ook beter! Zo gezegd zo gedaan en voor we het wisten was de boot er al! Volgende bestemming: Paros!

Toen de boot bij zonsondergang de haven van Paros binnen tufte (mooi plaatje!), prezen wij ons twee gelukkige mensen: niet bestolen, niet misselijk en niet over boord geslagen.. so far so good :)
Omdat we van tevoren geen camping hadden uitgezocht, kozen we in de haven voor de leukste man met campingbord (75+, tandenloos). Het bleek een kleine familiecamping, heel gezellig, smerig sanitair en heeel veel muggen, wel goedkoop en op 1 minuut lopen van het strand en de stad! Overwegend positief dus :) Van onze crazy buurman hoorden we dat de supermarkt in de stad tot 23u open was en omdat we wel zin hadden in een avondwandelingetje over de boulevard, zijn we die kant op geflaneerd voor de nodige inkopen.
De volgende dag tijd voor wat cultuur. Bus richting oude hoofdstad (met bejaarde kathedraal) genomen en na een fikse klim bleek de kathedraal tussen 11u en 18u gesloten.. logisch?! Dus toen maar een bus genomen naar het vissersdorpje naousa, waar de inktvissen met massa's te drogen hingen op de kade.. gats wat een smerige beesten :) Omdat we deze kans niet aan ons voorbij wilden laten gaan, hebben we de plaatstelijke octopuscroquette geprobeerd: interessant, bijzonder, maar niet voor herhaling vatbaar! Hier op het eiland hebben ze nogal artistiek verantwoorde buskaartjes die wij enthousiast verzamelen. Kleine frustratie dus toen bleek dat de buschauffeur ze bij binnenkomst met evenveel enthousiasme door midden scheurt! ("Wat doe je nou, lul, die moeten nog in mn plakboek!")
Weer terug bij het busstation in de haven zakte onze mond open van verbazing en onze broek af van schrik! Wie zien we daar.. Jean-Claude de Lange!!! OMG, die hele franse groep is dus ook op paros geweest. Gelukkig hadden ze al hun bagage bij zich en dus op doorreis naar ver-weg-van-hier! :) Toen we niets vermoedend de camping op liepen, hadden we nieuwe buren.. Jean-Claude en co, nooooooooo!

Gisteren zijn we een dagje Antiparos gaan verkennen, half uurtje met de plaatselijke veerboot ('Laura, je haar is al duizend verschillende kleurtjes! O je gezicht trouwens ook, overwegend groen wel..').
Op Antiparos is een oude diepe grot (400 traptredes) waar een keer in de 4 uur een bus naar toe gaat, die we natuurlijk net gemist hadden :) We besloten een fiets te huren.. het begin van het einde.. uuh niet helemaal gerekend op een col van de haute categorie: zadelpijn en ander damesleed! Wel mooi uitzicht en trots op onszelf! Op de terugweg nog een leuk strandje aangedaan (daar kan je met de bus dus mooi niet komen!) en lekker afgekoeld in het, we zijn er nog steeds niet aan gewend, kraakheldere water :) Omdat gister een bloedhete dag was en het maar niet wilde afkoelen, zijn we na terugkeer op Paros meteen naar het strand gegaan om van een koud biertje en de zonsondergang te genieten :) Omdat het ook 's nachts in de tent niet uit te houden was, zijn we maar weer opgestaan en hebben we onze twee duitse buurmannen mee naar zee gesleurd om mee te gaan zwemmen onder de sterrenhemel.. eerlijk is eerlijk, we durfden niet alleen :)

Vanmorgen waren we door een gebroken nacht ietwat laat bij de receptie om uit te checken en dreigden we de boot te missen. Dus even arrogant en brutaal gevraagd of ze ons niet even konden brengen, en ja hoor.. geen probleem! De boot bleek klein, snel en heel heftig bewegend. Letterlijk iedereen zat met kotszakjes.. Laura groen, steef en de kapitein de enige zonder zeeziekte! Na een bewogen trip zitten we nu dus heerlijk hier op mykonos.

We gaan zo eens even ergens een hapje eten en kijken wat er hier zoal te beleven is :) We vermaken ons nog steeds prima in ieder geval! Zorgen en Nederland zijn mijlenver weg :)

Liefs,
Stefanie en Laura

• 10 Augustus 2012 - 19:14

JOSSIE INTEROSSEI:

HALLO (LO, O, O, O..)? IS DAAR IEMAND?! (AND, AND, AND..)

Haha wat weten jullie het toch weer te beschrijven. Bedankt voor mijn naam als citaat in jullie legendarisch reisverhaal ;) hahahahaha Jean-Claude de Lange. In gedachten hoor ik het hem al zeggen: 'Met Jean-Claude de Lange', maar dan wel op zijn Zuid-Larens
    Ik hoop (en verwacht) natuurlijk wel een foto van deze - zonder dat hij het in de gaten heeft- befaamde man.
    Mijn vakantie begint ook bijna, dus we komen dichter bij elkaar. Kunnen jullie niet een dagtripje Turkije doen? :)

Dikke lebber
    JOS

• 10 Augustus 2012 - 21:25

Bar, Hans En Margriet :

Wat een wederom superleuk verslag!! :)
    Is die Jean-Claude gang nou knap of juist niet?
    Zoja, dan lijkt het ons geen probleem dat zij ook op de camping stonden ;)
    Nederlandse hockeyheren hebben gisteravond de Engelse ploeg afgedroogd met 9-2 in de halve finale!!!! Nu staan dus zowel de mannen als de vrouwen in de olympische finale om het goud!
    Zagen jullie ook nog hoe de inktvissen op de kade plat geslagen werden?
    Hebben jullie ook al de Griekse karbonaadjes geproefd? (denk vakantie opa en oma 30 jr geleden toen het aubergine bleek te zijn!) Denk eraan; a boat is a boat....

Heel veel liefs van ons en zoals papa zou zeggen; kobal kalla poekie!
    (Grieks voor ...)

• 11 Augustus 2012 - 17:51

Merel:

NICEEEE!!! & Keep em comming! ;)

• 12 Augustus 2012 - 20:32

Ria:

Hi girls,

Weer een bijzonder vermakelijk en beeldend verslag van jullie vakantieperikelen. Het is heerlijk voer voor reislievende smulpapen!
    Ik begrijp dat de plaatselijke octopuscroquette niet helemaal aan jullie smaakverwachtingen voldeed (understatement?) Jammer, de introductie ervan in Nederland had zo maar een knaller kunnen worden op de Nederlandse consumptiemarkt:)
    Met de "zadelpijn en ander damesleed" actie zijn jullie (wellicht nietsvermoedend) ongelofelijk trendy bezig geweest. De Nëderlandse kranten koppen met :"Grieken fietsen zich uit de crisis" Ik bedoel maar:)
    Er wordt gesproken over 'de nieuwe nationale mode'. De Griek heeft de weg naar de fiets gevonden.
    Jullie fiets en klim actie was dus niet alleen een geweldige persoonlijke prestatie, maar ook nog eens een trendsetting en politiek-economisch totaal verantwoorde actie. Over inburgering gesproken.......!!!!!

Geniet ze en nog veel plezier!!!
    Heel veel liefs
    Ria

• 13 Augustus 2012 - 19:31

Helga En Geert:

Ha meiden, jullie vakantie is toch weer een groot avontuur, met het snuiven van de griekse cultuur en smullen van de griekse keuken. laten we de kroketten effe achterwege. Nu jullie op Mykanos zijn, moeten jullie gaan genieten ven de zonondergang op de plek die "het kleine venetie"wordt genoemd.
    Maar ja, jullie zullen allle leuke stekkies van dit eiland zeker gaan ontdekken. Heel veel plezier en gniet

• 13 Augustus 2012 - 19:36

Helga En Geert:

Oeps, ik was nog niet klaar met het afsluiten van mijn bericht, te snel verzonden, maar ik zou zeggen veel plezier samen en geniet de laatste week week nog van het mooie Griekenland.
    Liefs van Helga en Geert