Dos Amigos - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van StefanieLaura Spain - WaarBenJij.nu Dos Amigos - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van StefanieLaura Spain - WaarBenJij.nu

Dos Amigos

Door: laurastefanie

Blijf op de hoogte en volg StefanieLaura

16 Augustus 2011 | Spanje, Tarifa

Lieve allemaal,

Inmiddels vanuit een soort computerreparatiewinkel in Tarifa een nieuw verhaaltje. Alles gaat goed, wij zien Afrika! :)

Na het afsluiten van het vorige verslag hebben we de treinbustaxi genomen terug naar de camping in Torrox. Omdat het hier slechts 35 graden is, kun je je misschien voorstellen dat we redelijk schaars gekleed zijn. De spaanse mannen zijn duidelijk niet gewend aan blond: wij stappen de trein in richting camping en er staat een man ongegeneerd drie kwartier (zolang duurde de treinreis) naar onze dos amigos te staren. Wij, nogal ongemakkelijk onder deze aandacht, probeerden zo snel mogelijk de trein te verlaten toen deze eenmaal stil stond, maar daar was onze vriend het niet mee eens. Laura kon toch wel één drankje met hem gaan doen? écht niet? heel snel even? (A) Na een vriendelijk ´no thanks´ zijn we giechelend de trein uit gerend :)

De volgende dag, zaterdag, zijn we het mooie Granada gaan bezichtigen. Dat Granada tussen Cordoba en Malaga ligt en dat we daar dus al eerder langs zijn gereisd, wil bij ons natuurlijk niet zeggen dat we die stad dus zomaar overslaan. In deze reis is nog niet veel in een logische volgorde verlopen en Granada wilden we zien :)
In Andalucia zijn de busverbindingen beter dan de treinverbindingen, dus hebben we vroeg in de morgen een bus genomen naar Granada: slechts anderhalf uur door de bergen gekronkeld dus de zakjes bij de hand gehouden :)
Natuurlijk wisten wij dat we voor het Alhambra van tevoren kaartjes moesten reserveren, dat deden we dus 4 dagen van tevoren in een internetcafé: wij konden ook niet weten dat alle kaartjes voor de komende twee weken verkocht waren! :D
Wij, echte cultuurtoeristen, hadden toch maar besloten om te gaan. De Lonely Planet beloofde ons mooie uitzichtpunten vanwaar we het hele bouwsel konden bekijken en een geweldige sfeer in de stad, dus dat wilden we niet missen! Nou, dat punt hebben we gevonden ook hoor. Na 7 kilometer (volgens de VVV, dat leek ons redelijk onwaarschijnlijk) gekronkel door ministraatjes met witte huisjes steil omhoog geklommen naar, toegegeven, een prachtig uitzichtpunt. Vanaf een klein pleintje voor een kerkje konden we heel Granada en het Alhambra overzien :) Terplekke barstte de ´duende´ los: de geest van de flamenco. Tijd om te gaan :D

We hadden een retour busticket gekocht zodat we niet meer in de rij hoefde te staan om een kaartje te kopen (Spanje, mañana mañana, dus zo´n rij duurt al gauw drie kwartier!). Slim bedacht, maar die kaartjes moet je blijkbaar nog afstempelen, waarvoor je in dezelfde rij moet gaan staan! Dus noodgedwongen een bus later genomen, om precies de supermercado dicht te zien gaan. Goed bezig :D

Zondag, rustdag: strand! (Wij doen ook één keer slim: niet reizen op zondag!!)

Maandag is alles weer open, dus een perfecte dag om door te reizen naar Tarifa. Zuidelijker gaan we niet komen! We waren extra vroeg naar Malaga gegaan om de buskaartjes tenminste op tijd binnen te hebben en om nog wat boodschappen te doen. Helaas waren alle winkels dicht, HUH? 15 augustus is een nationale feestdag in spanje: Asuncion de la Virgen.. juistja :) Noodgedwongen geluncht bij McDonalds, het enige dat open was..
Wel mooi op tijd de bus gehaald. Toen we in Tarifa aankwamen, stond een of andere domme blonde DOMBO aan laura´s rugzak te rukken. Stefanie probeerde er nog tussen te komen maar het mocht niet baten. Voor we het door hadden trok de vrouw een bandje van de rugzak waardoor hij niet meer dichtkan; ****!!

Oei, Siesta: de internettent gaat sluiten! We hebben de rugzak een soort van gefixt met een veiligheidsspeld en gaan nu heerlijk lunchen aan het strand met uitzicht op Marokko. Toch wel heel bijzonder :)

Liefs en tot gauw,

Stefanie en Laura

• 16 Augustus 2011 - 13:15

Jennifer:

Haaa dames!
    Wat een mooi verhaal weer! :)
    heel veel plezier de rest van de reis!
    Kus jennifer

• 16 Augustus 2011 - 16:47

Ton:

Hi Laura en Stefanie,
    Ik ben dan wel niet op vakantie, maar ik geniet evengoed met volle teugen: van jullie reisverslagen! :-) Is geneeskunde wel de goede keuze? Volgens mij moeten jullie vrolijke-tongue-in-cheek-reisverslag-schrijfsters worden!!!
    Liefs en groetjes, Ton

• 16 Augustus 2011 - 17:09

Helga En Geert:

Ola rondreizende sterren, ik heb jullie verhalen met plezier en gelach gelezen, wat jullie alllemaal mee hebben gemaakt en gezien de afgelopen weken, is wel heel avontuurlijk en tof. Ik hoop dat jullie van Granada hebben genoten, wij vonden Granada een schitterende stad. Jullie leren Spanje op deze manier wel echt goed kennen, maar hou die stille (amigos) gluurders op afstand. Verder zou ik zeggen Lau en Steef, geniet van het zonovergoten Spanje, maak plezier en tot het volgende reisverslag .
    Liefs en dikke kus van Helga en Geert

• 18 Augustus 2011 - 17:31

Josan:

Hola guapas,
    Na al deze getypte verhalen ben ik nog meer benieuwd naar de real-life verhalen. Geniet er nog even van en tot 5 september!!
    Liefs xxx

• 19 Augustus 2011 - 10:52

Ria:

Ola chicas bellas,

Wat een fiesta om jullie reisverslagen te lezen!! Smullen! En dat jullie dronken van vrijheid Spanje en het backpackers leven leren kennen is echt geweldig!!

Petje af voor de vindingrijkheid en creativiteit waarmee jullie onvoorziene, onverwachte situaties en kleine tegenslagen te lijf gaan, ook al zijn die er weinig natuurlijk omdat jullie alles zo goed voorbereid en in een logische volgorde aanpakken:)

Of het nu gaat over het afwimpelen van Dos Amigos gluurders, een aangepast Granada programma, (functioneel) nieuwe vrienden maken of een rugzak fixen, het maakt niet uit, de chicas bellas krijgen het voor mekaar!

Dat jullie genieten is merkbaar, voelbaar. Blijf dat vooral doen!!!

Liefs en dikke kus,
    Ria