3 - 0 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van StefanieLaura Spain - WaarBenJij.nu 3 - 0 - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van StefanieLaura Spain - WaarBenJij.nu

3 - 0

Door: laurastefanie

Blijf op de hoogte en volg StefanieLaura

20 Augustus 2011 | Spanje, Sevilla

Lieve allemaal,

Vanuit het OERhete Sevilla een nieuw reisverslag. We staan op een heerlijke camping, waar we natuurlijk niet zonder slag of stoot zijn aangekomen. Maar daarover later meer :)

Nadat we na het vorige reisverslag het internetcafé uitgegooid werden, hebben we boodschappen, de was en niks gedaan. Héérlijk! :D Beetje jammer dat het wasmiddel wasverzachter bleek te zijn (Spaans is echt onbegrijpelijk!) en de kleding dus wel fris ruikt, maar niet geheel vlekkeloos is. Sterker nog; blauwe wasverzachter geeft blauwe vlekken op witte kleding: schrobben dus. :) Slimme en totaal niet naïeve wij laden meteen even de ipod op: handig! Helaas is een ipod uit het jaar NUL blijkbaar heel aantrekkelijk om te jatten. Hoera, ipod noch oplader om de vakantie mee voort te zetten.:) Stand tot nu toe: Laura 3 - Stefanie 0. :)
Om Laura´s aangifteverzamling aan te vullen zijn we woensdagmorgen meteen maar even langs het politiebureau gegaan. Alles geregeld, boodschappen gedaan, nieuwe oplader aangeschaft (maar negen euro!) en terug naar onze favoriete plek onder de boom voor een heerlijke en technisch gezien iets te lange siesta :) Daarna nog heerlijk naar het super mooie, witte strand van Tarifa geweest. Als we meer tijd hadden gehad waren we zeker nog een weekje blijven hangen! ´
´s avonds hebben we een provisorische pasta in elkaar gedraaid, die door een super lief zwart jong hondje ook zeer gewaardeerd werd. We vonden hem tot aan zijn oren in de pot :) Het bleek de hond van de zoon van de eigenaar van de camping en ze waren ons zeer dankbaar dat we hem terug brachten! Als het aan ons had gelegen hadden we hem in de rugzak meegenomen :)

Donderdagmorgen doorgereisd naar Cadiz, echt een super leuke stad! Met onze vrienden op onze rug de stad doorkruist op zoek naar een hostel: alles vol, waaat?!
Uiteindelijk konden we terecht bij een Nederlandse vrouw in een ecologisch, biologisch, antroposofisch verantwoord hostel. Weliswaar geen bedden meer, maar nog wel hangmatten op het dakterras: vet! Het is nogal moeilijk om in een hangmat stil te liggen en te slapen, dus zijn we maar onder de hangmat op de grond gaan liggen. Maar voordat het zover was, ontvingen we 1 minuut na aankomst een uitnodiging om mee te gaan stappen met een groep alternatievelingen geleid door RastaMan :D

Het plan was vrijdagochtend vroeg te vertrekken, maar dat is toch maar vrijdagmiddag geworden. De vorige avond hadden we een lift geregeld, maar het leek ons toch verstandiger met de trein te gaan in plaats van met 2 spaanse katermannen :D Na een heerlijke ijskoude douche (warm water is slecht voor het milieu!) in de openlucht hebben we een heerlijke aircotrein genomen naar Sevilla :) 47 graden, maar gelukkig maar 44 in de schaduw en bovendien koelt het hier ´s avonds heerlijk af tot 35 graden: prima te doen dus :)
Aangekomen op het station werden we meteen aangesproken door James en Dan uit Engeland, ze waren ook op zoek naar een slaapplaats.
Handige wij kregen meteen een lift aangeboden van een ontzettend leuk jong frans stel dat ook op zoek was naar een camping maar geen gids bij zich had. Wij de gids, zij de auto: goede deal :)

Toen we vannacht een buitje hadden en de tent uit kropen om de was binnen te halen, hadden we nog even een leuk tent-tent gesprekje met onze Portugese overburen; dat biedt perspectieven voor de toekomst (liften, taalkennis: we hebben geen wat en hoe van portugal!!)

Nu hebben we het weer gepresteerd zo lang op internet te zitten dat we in de Siesta een stad gaan bekijken. :) Het is wel fijn dat er een hitte alarm is, nu weten we tenminste dat we tussen 12 en 16 niets moeten gaan doen ... :D

En vergeet niet; doe maar gek, dan doe je al normaal genoeg :)

Liefs,
Stefanie en Laura

• 21 Augustus 2011 - 18:30

Annick:

Hahaha, leuk dat jullie zoveel grappige mensen ontmoeten en gekke dingen meemaken! Iedere dag klinkt als één groot avontuur!! Fantastische verhalen :D keep it up!! heel veel liefs!

• 22 Augustus 2011 - 09:54

Ria:

Ola chicas bellas,

Een tussenstand van 3-0 voor Laura zou mij normaal gesproken een aanmoediging voor Stefanie ontlokken: Steef zet hem op, ga minstens voor een gelijkspel. Maar gegeven de omstandigheden zeg ik liever: 3-0 lijkt me een hele mooie eindstand!:)

Zoals gewoonlijk hebben jullie je weer optimaal voorbereid op een volgende stap in het avontuur: voorzien van wasverzachter-proof, frisse, witte kleding en door een tent-tent gesprekje opgeleverd totaal informatie pakket over Portugal kunnen jullie gerust de grens over:)

Nu jullie het Spaans tot een onbegrijpelijke taal uitgeroepen hebben, ben ik wel benieuwd naar hoe de Portugese, ogenschijnlijke wartaal zal bijdragen aan het veroorzaken van alleszins begrijpelijke misverstanden:)

Super dat het zo goed gaat, dat jullie zo veel leuke en mooie dingen zien, meemaken en ervan genieten. Ook al is het op afstand, ik geniet mee!

Bij mijn weten wordt het langzaam wat minder met de hitte in Spanje en Portugal (alles is relatief:)), Dat wil overigens niet zeggen dat jullie overmoedig de siesta aan de laars kunnen lappen en met je vrienden op de rug steden kunnen gaan doorkruisen:)

Kortom: nog veel plezier, goeie reis en heerlijk genieten samen!

Liefs en dikke kus
    Ria

Laura, oma heeft me gevraagd een paar dingen te zeggen. Ik som ze gewoon op in volgorde van belangrijkheid:
    "Ik hou van je, ik zal blij zijn als jij en Stefanie weer gezond en veilig thuis zijn, je weet niet hoe blij je me maakt met de kaartjeS, echt het grootste cadeau dat ik zou kunnen krijgen, (je begrijpt dat de medebewoners meegenieten of ze nou willen of niet:)(Ria)), wat fijn te weten dat jullie het zo goed naar je zin hebben en ik wens jou en Stefanie nog veel plezier en een hele fijne vakantie! Pas ook heel goed op en doe voorzichtig!! Is toch wel lang, een maand!

Stevige knuffel en dikke kus van oma.

• 22 Augustus 2011 - 19:13

Pietje:

ik wil ook vakantie!! Bluhh miss you!